Dappere dames met het hart op de juiste plaats

Dappere dames met het hart op de juiste plaats

Bl_Omagazine “We willen anderen gelukkig maken”

Symbolischer kan het haast niet. Op Valentijnsdag richtten hartsvriendinnen Ilse & Ilse na een jaar intensieve voorbereidingen Altero op. Een bureau dat op een warmhartige manier een totaalpakket biedt van relatiebemiddeling, reizen en activiteiten, coaching en advies.

“Anderen gelukkig maken, is onze gemeenschappelijke drijfveer”, zegt Ilse Reynders, relatietherapeute en seksuologe. “Onze dienstverlening bestaat uit drie van elkaar los staande zuilen: ontmoeten, beleven en persoonlijke groei. Thema’s die ons beiden binden.”

“We zijn een platform voor singles die bewust in het leven staan”, vult mental coach Ilse Melotte aan die ook instaat voor de organisatie van Altero. Ilse Reynders geeft op haar beurt de procedures vorm, en neemt de gesprekken en de matchings ter harte. Een taakverdeling die organisch tot stand kwam.

Krachtig profiel

Aan de opstart van Altero ging een grondig marktonderzoek vooraf. “We zijn ons licht niet enkel in België maar ook in Nederland en de UK gaan opsteken. Dat heeft geholpen om onze identiteit te bepalen en ons anders te profileren. Op basis daarvan hebben we een missie, visie en businessplan uitgewerkt waar we volledig achterstaan.”

Har’t’ werken

Het op punt stellen van de corporate identity en het laten ontwikkelen van specifieke software om de processen van Altero te ondersteunen, vormden de grootste investering om met Altero van start te gaan. “Een toffe maar intensieve periode die heel wat van ons vergde. Het was best spannend om alles op tijd klaar te krijgen voor de lancering.”

Aantrek

“Ook de impact van een eigen zaak op ons privéleven hebben we wat onderschat. Net omdat we de zorg voor onze klant hoog in het vaandel dragen, wilden we een snelle groei – lees: uitgebreide en evenwichtige databank – realiseren. Nu we op kruissnelheid zitten, willen we meer dan een vaste waarde worden in het ‘authentieke’ datinglandschap … en hopen we dat ons concept in de toekomst ook op andere markten aantrek kent.”

[O]magazine nov-dec 2014

Related posts

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *